Sposoby na aktywność fizyczną w Mirowie

Aktywność fizyczna to nieodłączny element zdrowego trybu życia. Gorąco zachęcamy wszystkich mieszkańców do regularnego ruchu na świeżym powietrzu.

5 sposobów na aktywność fizyczną w Mirowie
Stworzyliśmy zestawienie dziesięciu sposobów na aktywne spędzanie czasu w Mirowie. Każdy znajdzie coś dla siebie!

Bieganie
Najprostsza forma aktywności fizycznej, którą zna dosłownie każdy. Nie wymaga żadnych nakładów finansowych i jest ogólnodostępna. 30-minutowy trening tego typu pozwala spalić około 300-400 kalorii.

Bieganie jest ćwiczeniem dosyć intensywnym, dlatego też kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie. Zaleca się zaczynać od krótkich dystansów i bezustannie zwiększać trasę.

Jazda na rowerze
Dwukołowe pojazdy napędzane pedałami posiada niemal każdy. Rower to narzędzie, które pozwoli nam zbudować optymalną kondycję. Co prawda, w Mirowie nadal nie doczekaliśmy się dróżek rowerowych, ale… niewielki ruch na ulicach sprawia, że bez problemu możemy się po nich poruszać.

Sugerujemy poruszać się w tempie od 15-20 kilometrów na godzinę, co zapewni intensywność na poziomie umożliwiającym spalanie tkanki tłuszczowej. Jednogodzinny trening tego typu to nawet 500 spalonych kalorii.

Jazda na rolkach
Poruszanie się na rolkach to aktywność fizyczna, która cieszy się coraz większą popularnością – szczególnie wśród dzieci i młodzieży. To rodzaj sportu, który oddziałuje niemal na całe ciało, a w szczególności na mięśnie brzucha, mięśnie nóg oraz grzbietu. Przy tym – nie obciążą w takim stopniu stawów.

Wadą tego rozwiązania jest jednak spory koszt rolek (dobry sprzęt to minimum 200 złotych). Nie mniej jednak, każdy kto choć raz spróbował – chętnie do tego wraca.

Siłownia pod chmurką
Siłownia pod chmurką – czyli „plac zabaw dla dorosłych”. Co prawda, nadal nie doczekaliśmy się go w Mirowie, ale istnieje spora szansa, że w tym sezonie powstanie.

Urządzenia pozwalają na przeprowadzenie całego ciała, nic nie kosztują. Trening tego typu jest wręcz traktowany jako rekreacja ruchowa. Wszak, prowadzimy go na świeżym powietrzu.

Nordic Walking
Na ulicach naszego „miasteczka” coraz częściej można zauważyć osoby spacerujące ze specjalnymi kijkami. Nordic walking to forma aktywności fizycznej dedykowana dla osób, których motoryka organizmu pozostawia wiele do życzenia.

Kilkudziesięciominutowe spacery z kijkami to metoda, która pozwala przywrócić optymalną kondycję organizmu, poprawić wytrzymałość krążeniowo-oddechową oraz schudnąć.

5 sposobów na aktywność fizyczną dla leniwych!
Nie masz zamiaru uprawiać aktywności fizycznej? Poznaj pięć sposobów dla leniwych – czyli jak połączyć pożyteczne z koniecznym?

Spacer z psem
Zamień wyprowadzanie psa w codzienny trening. Wydłuż trasę spaceru do maksimum, biegaj i baw się ze swoim czworonogiem. Po kilku tygodniach regularnych spacerów zobaczysz poprawę nie tylko w kondycji swojego organizmu, ale także w samopoczuciu Twojego czworonoga.

Koszenie trawnika
Prace wokół domu bywają wyczerpujące? Świetnie! Spraw, by Twój ogród wyglądał pięknie i codziennie o niego dbaj. Koś trawę, pielęgnuj rośliny, sprzątaj – zobaczysz, że pozwoli Ci to zachować idealną formę!

Umyj samochód
Czy wiesz, że dokładne umycie samochodu może wygenerować zapotrzebowanie energetyczne na poziomie nawet 300 kalorii? Nie korzystaj z automatycznych myjni. Zrób to dokładnie. Twoje auto będzie lśnić, a Ty przy tym poprawisz formę.

Zabawa z dziećmi
Każdy wie jakie wyczerpujące potrafią być maluchy. Ilość energii, którą posiadają najmniejsi jest przeogromna. Spraw im radość poświęcając więcej czasu. Codzienne zabawy z maluchami wygenerują spore zapotrzebowanie na energię.

Po prostu wyjdź z domu!
Siedzisz przed komputerem? Zamknij ten artykuł i po prostu wyjdź z domu. Ciesz się pięknym dniem – spaceruj, biegaj i czerp z życia.

 

Aktywne Mirowo!
Mam nadzieję, że ten krótki artykuł choć w małym stopniu przyczyni się do zwiększenia aktywności wśród naszych mieszkańców. Aktywne Mirowo – to inicjatywa, którą planujemy przedsięwziąć w najbliższym czasie. Przygotujcie swoją formę! J

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*